Walka ze stresem

32Już od dawna wiadomo, że stres wywołuje szereg chorób. Między innymi zaburza normalną przemianę materii naszego organizmu. A z tym wiąże się również zaburzenie gospodarki lipidowej. Dlatego warto prowadzić też równoległą walkę ze stresem. Wiemy, że życie dostarcza nam coraz więcej powodów do stresu, więc uniknąć zupełnie się go nie da. Można jednak we własnym zakresie złagodzić jego zgubne skutki. Dlatego powinniśmy choć raz w ciągu dnia robić choć prze chwile tylko to, na co mamy przyjemność. Warto też znaleźć choć 10 minut w ciągu każdego dnia, aby na chwilę wyłączyć się zupełnie z otoczenia, odprężyć mięśnie, uspokoić myśli. Dobrze jest również stosować od czasu do czasu różne techniki relaksacyjne. Jak to robić? Sporo informacji znajdziemy na ten temat w Internecie. Zanim sięgniemy po leki uspokajające, warto właśnie zastosować tego typu techniki. A jeśli już musimy sięgać po leki, to lepiej ograniczyć się do tych, które oferuje nam natura, czyli po zioła. Stres kontrolowany ma mniej zgubne skutki. Nie zaszkodzi też od czasu do czasu pokrzyczeć na kogoś (troszeczkę!). Odpowiednia dieta stanowi pierwszy i podstawowy krok mający na celu powstrzymanie procesów miażdżycowych w naszym organizmie. Dzięki odpowiednio dobranej diecie kontrolujemy poziom cholesterolu we krwi. Bo to przecież on w zdecydowanej mierze odpowiada za rozwój tej choroby. Dieta antycholesterolowa ma na celu: – obniżenie stężenia całkowitego cholesterolu, – poprawienie stosunku cholesterolu całkowitego do cholesterolu HDL, – obniżenie poziomu trójgkicerydów we krwi. Zanim zastosuje się leki, których zadaniem jest obniżenie poziomu lipidów we krwi, należy zacząć od stosowania właściwej diety. Jak powinna wyglądać nasza dieta? Z tym pytaniem warto zwrócić się do specjalisty-dietetyka. Człowiek taki dopasuje nam dietę do naszych potrzeb organizmu, w zależności od naszej masy ciała, wieku, prowadzonego trybu życia. Nie powinniśmy stosować każdej dostępnej diety, gdyż nasze indywidualne właściwości organizmu są bardzo zróżnicowane. To co dla jednej osoby będzie dobre, niekoniecznie jest takie dla drugiej. Często spotyka się wśród ludzi takie stwierdzenie, ze teraz to już za późno w moim życiu na jakieś zmiany. Nie ma nic bardziej mylnego, niż takie właśnie twierdzenie. W ten sposób zamykamy sobie często furtkę do lepszego życia. Kiedy zagrożone jest nasze życie, a miażdżyca w końcu zagraża ludzkiemu życiu, powinniśmy być gotowi na wszelkie zmiany. Podstawą walki z miażdżycą jest diametralna zmiana trybu życia. Jeśli do tej pory prowadziliśmy siedząco-jeżdżący tryb życia, to powinniśmy zacząć wprowadzać istotne zmiany do naszego życia. Samochód powinniśmy odstawić częściowo na bok. Naprawdę w wiele miejsc łatwiej dostać się w dzisiejszych czasach pieszo lub rowerem. Każdą wolną chwilę powinniśmy spędzać na świeżym powietrzu. Może to być spacer z psem, ale taki intensywny, szybki krokiem, nie takie sobie człapu, człapu. Może warto też zmobilizować do takiej aktywności bliskich lub przyjaciół – wtedy będzie nam raźnie. No i oczywiście koniecznie musimy zmienić nawyki żywieniowe. Mniej mięsa ociekającego tłuszczem, więcej surowych warzyw i owoców.

Tagi: , , , , , , , ,

29 października 2010 Zagrożenia

O stronie

Bezsenność jest poważnym schorzeniem. Nie należy tego lekceważyć i w przypadku gdy występuje przez dłuższy okres należy zwrócić się o pomoc do lekarza. Bezsenność jest przeważnie objawem niedyspozycji organizmu. Zdarza się, że jest ona wywołana jakimś ciężkim okresem w naszym życiu. Przykładem mogą tu być jakieś zmartwienia, stres, egzaminy, ciężka i odpowiedzialna praca lub jakaś sytuacja rodzinna. W przypadku wystąpienia bezsenności z powodu któregoś z tych przykładów to wtedy raczej nie należy kłaść się wcześnie spać. Przed zaśnięciem warto się zrelaksować. Można to uczynić na przykład poprzez słuchanie spokojnej muzyki, czytając książkę lub wziąć ciepłą relaksacyjną kąpiel. Niekiedy pomocne jest wypicie przed snem szklanki mleka. Ważne przy bezsenności jest również jedzenie lekkich kolacji. Ciężkostrawne potrawy na pewno nam nie pozwolą szybko zasnąć. W ogóle ostatnią część dnia, czyli po kolacji, powinno się spędzać w spokoju. Nie zadręczać się jakimiś stresującymi myślami i nie wdawać się w rodzinne awantury. Trudno chyba znaleźć osobę, która nie cierpiałaby od czasu do czasu na ból głowy. Reklama: http://sekret-zdrowia.pl/ testy alergiczne