Ćwiczenia aerobowe

30Ćwiczenia aerobowe mają na celu spowodować pożyteczne zmiany w naszym układzie oddechowym oraz w układzie krążenia. Są to ćwiczenia, które wymagają tylko umiarkowanego zwiększenia poboru tlenu w trakcie ich wykonywania. Do najbardziej popularnych ćwiczeń aerobowych zaliczyć możemy: chodzenie, pływanie, bieganie, jazdę rowerem, biegi na nartach. Zasadą tych ćwiczeń jest to, że w trakcie ich wykonywania oddychamy miarowo. Tlen zużywany jest w takim samym stopniu, w jakim jest pobierany. Ćwiczenia aerobowe mają zbawienny wpływ na walkę z miażdżycą. Otóż potwierdzono naukowo, że systematyczne stosowanie tego typu ćwiczeń podnosi poziom dobrego cholesterolu we krwi, który pełni funkcję ochronną naszego organizmu w walce z tą chorobą. Warunek jest taki, że trzeba ćwiczyć minimum 20 minut dziennie przez 3-4 dni w tygodniu. Ćwiczenia aerobowe ponadto poprawiają kondycję, pozwalają uzyskać lepsze samopoczucie, zachować długowieczność i większą witalność. Wystarczy energicznie codziennie przez dwadzieścia minut spacerować. Na efekty nie trzeba będzie długo czekać! Miażdżyca jest ogólnoustrojową chorobą organizmu, która rozwija się w naszym organizmie przez wiele lat w sposób zupełnie przez nas niedostrzegany. Istota tej choroby polega na powolnym zarastaniu naczyń krwionośnych, co w konsekwencji prowadzi do upośledzonego krążenia krwi i niedotlenienia różnych ważnych narządów naszego organizmu, np., serca lub mózgu. Kiedy dowiadujemy się, że toczy nas miażdżyca, to najczęściej zmiany wywołane ta chorobą są już dość spore. Wśród naukowców nie ma jednoznacznej opinii, czy zmiany miażdżycowe można cofnąć. Lekarze bardziej skłonni są twierdzić, że te zmiany można zatrzymać i nieco spowolnić. Wszystko zależy oczywiście na jakim etapie rozwoju choroby zostaną wykryte i czy pacjent przestrzega zaleceń lekarskich dotyczących przyjmowania odpowiednich leków oraz zmiany trybu życia. Zmiana trybu życia polega głównie na zmianie przyzwyczajeń dotyczących żywienia i aktywności ruchowej. W procesie leczenia miażdżycy ważna jest konsekwencja i wytrwałość.

Tagi: , , , , , , , ,

26 września 2010 Pielęgnacja

O stronie

Bezsenność jest poważnym schorzeniem. Nie należy tego lekceważyć i w przypadku gdy występuje przez dłuższy okres należy zwrócić się o pomoc do lekarza. Bezsenność jest przeważnie objawem niedyspozycji organizmu. Zdarza się, że jest ona wywołana jakimś ciężkim okresem w naszym życiu. Przykładem mogą tu być jakieś zmartwienia, stres, egzaminy, ciężka i odpowiedzialna praca lub jakaś sytuacja rodzinna. W przypadku wystąpienia bezsenności z powodu któregoś z tych przykładów to wtedy raczej nie należy kłaść się wcześnie spać. Przed zaśnięciem warto się zrelaksować. Można to uczynić na przykład poprzez słuchanie spokojnej muzyki, czytając książkę lub wziąć ciepłą relaksacyjną kąpiel. Niekiedy pomocne jest wypicie przed snem szklanki mleka. Ważne przy bezsenności jest również jedzenie lekkich kolacji. Ciężkostrawne potrawy na pewno nam nie pozwolą szybko zasnąć. W ogóle ostatnią część dnia, czyli po kolacji, powinno się spędzać w spokoju. Nie zadręczać się jakimiś stresującymi myślami i nie wdawać się w rodzinne awantury. Trudno chyba znaleźć osobę, która nie cierpiałaby od czasu do czasu na ból głowy. Reklama: http://rankingtabletkinaodchudzanie.pl